2019. január 03. 09:08 - kalorobi

Kép elemzés I.

Az első jól sikerült szolárgráf fotóm el kezdtem elemezni. Első ránézésre három hibát találtam.

elemzes.png

szolárgráf elemzés (*: szinek invertálása/tükrözés)

1: Valami a kép felső részét beárnyékolja. Valószívűleg a pcv csőbe fúr 10-es lyuk lesz kicsi. Alaposabb elemzésre szorul az "optika" elkészítése.

2: Szimmetrikusnak tűnő, furcsa vöröses sávok a kép két oldalán. Véleményem szerint tükröződés lehet. Nem a fotópapír okozza (remélhetőleg), mert matt felületűt használtam. Napfényben forgatva a papírt nem észleltem tükröződést. A szerkezet belsejében képződhet a jelenség, a cső végének lezárása lehet problémás. Sörös dobozból alumínium köröket vágtam és fekete szigetelő szalaggal borítottam, ennek felülete fényes.

3: A fotópapír rögzítésének helye meglátszik a képen. Egyszerűen a kép felső részén (a cső alján) fogom rögzíteni a papírt, mert ott még van tartalék bőven.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szolargraf.blog.hu/api/trackback/id/tr6614530998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása